|
||||
Home
» Archívum
» 2008. TDK
2008. évi TDK konferenciaPapp Karina Judit IV. évfolyam Állat-egészségügyi Igazgatástani és Agrár-gazdaságtani Tanszék Témavezetők: Dr. Bíró Oszkár, Dr. Fodor Kinga A praxismenedzsment témakörén belül végzett kutatásaink arra irányultak, hogy megismerjük a Magyarországon élő állattartók helyzetét, véleményüket az állatorvosi ellátásról, valamint hozzáállásukat a kisállatpraxishoz, mint szolgáltató tevékenységhez. A piackutatás szabályainak megfelelően történő felmérés internetes (on-line) kérdőívek felhasználásával, anonim, önkéntes válaszadás útján történt, amely során tudatosan törekedtünk arra, hogy a feltett kérdések ne csak az objektíven, hanem a szubjektíven megítélhető dolgokra is kitérjenek. A kiértékelés módszertana kvalitatív (fogyasztói attitűdök, motivációk), és kvantitatív (átlagos és arányok vizsgálata) elemeket is tartalmazott. Az adatok feldolgozása a piackutatás eredményeinek felmérése során használt statisztikai módszerek alkalmazásával történt. A 814 válaszadó állattartó fele vidéken, egynegyede a fővárosban él (egynegyede nem jelölte meg a lakóhelyét). Túlnyomó többségük (>80%) életében a kedvtelésből tartott háziállatnak kiemelkedő szerepe van, azokat családtagként kezelik (64,2%), ennek megfelelően az állatorvostól a kezelés alkalmával olyan bánásmódot várnak el, mintha valamelyik közeli rokonukat látná el. Állatorvosi rendelőt elsősorban az ott dolgozók jó szakmai hírneve (53,8%), és a rendelő tiszta, ápolt külleme alapján (88,1%) választanak, valamint kiemelkedően fontosnak tartják, hogy az állatorvossal igényük szerint egy előre megbeszélt időpontban, várakozás nélkül tudjanak konzultálni (80,1%), amelyre számukra elsősorban a délutáni, vagy kora esti időpont lenne a legmegfelelőbb (84,6%). A tulajdonosok többsége szakmailag jól képzett (91,6%), alaposan és gyorsan dolgozó (88,7%) állatorvost akar a kedvence mellé, e mellett a kezelések alkalmával az állatorvosi rendelőben szeretné megvásárolni a kezeléshez szükséges gyógyszereket (88,8%), és az állat ellátásához szükséges speciális tápokat is (64%). Kiemelkedően fontosnak tartják (92%) a prevenciót, valamint, hogy a vizitek alkalmával kedvencük alapos vizsgálatára is sor kerüljön (80,1%). E mellett szeretnének folyamatosan tájékoztatást kapni az állatuk betegségével kapcsolatos aktualitásokról (71,2%), valamint a szükségessé vált oltásokról vagy kezelésekről (71,1%) is. A válaszadók közül csak kevesek számára fontos az állatorvosválasztás során az orvos kedvessége (24,3%), a rendelő szépsége és tetszetőssége(3,8%), jó felszereltsége (1,7%) vagy interneten való felelősségsége (1,2%). Önmaguk bevallása szerint az állattartók csak elenyésző hányada esetében (1%) döntő tényező az ár egy-egy kezelés megválasztásánál, többségük számára nem a pénz, hanem az orvos szava a döntő. Ennek ellenére a válaszadók több mint felének (64,8%-a) fontos, vagy nagyon fontos lenne, hogy a kezeléseket követően részletes, pontos és alapos tájékoztatást kapjanak a felmerült költségek jellegéről és eloszlásáról. Előadások listája |