Tudományos Diákkör    
 
 
2023. TDK
2022. TDK
2021. TDK
2020. TDK
Felhívás
Meghívó 2020.
» Állatorvos szekciók
Állatorvos zsűri
Díjak
Díjazottak
2019. TDK
2018. TDK
2017. TDK
2016. TDK
2015. OTDK
2015. TDK
2014. TDK
2013. TDK
2013. Támop
2013. OTKD
2012. TDK
2012. Támop
2011. TDK
2010. TDK
2009. TDK
2009. OTDK
2008. TDK
2007. TDK
2006. TDK
2005. TDK
2004. TDK
2003. TDK
2002. TDK
Home » Archívum » 2020. TDK » Állatorvos szekciók

Szekciók

"Soft skill"-ek az állatorvosképzésben
Makk Timea VI. évfolyam
Állatorvostudományi Egyetem, Élettani és Biokémiai Tanszék
Témavezető: Dr. Tóth István

Absztrakt:

A közelmúltban végzett kutatások és felmérések hatására egyre elfogadottabb az az álláspont, hogy az állatorvostan-hallgatókat a hagyományos szakmai tudás mellett fel kell ruházni egyéb kompetenciákkal is, mint például a kommunikáció, vállalkozói- és digitális ismeretek. Ezek az ún. soft skill-ek, melyek oktatása Nyugat-Európában mára az állatorvos-képzés szerves részévé vált. A budapesti Állatorvostudományi Egyetem is bekapcsolódott az Európai Unió által támogatott ún. „SoftVets” (Pan-European soft skills curriculum for undergraduate veterinary education) oktatásfejlesztési projektbe, melynek célja egy olyan oktatási keretrendszer létrehozása, amely lehetővé teszi, hogy a hallgatók olyan készségekre tegyenek szert, amelyek birtokában könnyebben megbirkóznak a jövőbeli munkakörnyezetük okozta kihívásokkal és a szakma következtében rájuk nehezedő nyomás és feszültségforrások jelentős részével.

A projekt elindulásakor létrejött egy egyetemi oktatókból, állatorvosokból és állatorvostan-hallgatókból álló szakértői csapat, melyhez 2018-ban csatlakoztam. Nemzetközi csapatunk célja, hogy felmérjük az állatorvosi szakmában a Soft skill-ekkel kapcsolatos európai igényeket, majd a szakirodalmi ajánlások és a munkaerőpiac elvárásait figyelembe véve összeállítsunk egy olyan ideális leírást, amely Európa-szerte alkalmazható a Soft-skillek átadására az állategészségügyi felsőoktatásban.

A projekt első fázisában szakirodalmi kutatások és szakértői megbeszélések révén összeállítottuk azon kompetenciák listáját, amelyre egy frissen végzett állatorvosnak szüksége lehet. A listát három nagy témakörre osztottuk és a hallgatók által elérendő tudás szempontjából 4 szintre bontottuk (alap-, közép-, emelt- és szakértői szint). Az így létrehozott modell 10 kommunikációs, 8 digitális és 9 vállalkozói kompetenciát foglal magába. Ezt követően, a létrehozott lista alapján felépítettünk egy lehetséges tanmenetet a hallgatók számára, majd megalkottuk a soft-skillek leendő oktatóinak képzés-tervezetét. Egyetemünk egyike a három partnerintézménynek, melyek beemelték az ún. ’pilot-kurzust’ képzési rendjükbe. A kísérleti kurzus eredményeinek kiértékelésével hozzájárulunk az Európai Állatorvos-képző Intézmények Egyesületének (EAEVE = European Association of Establishments for Veterinary Education) munkásságához, hiszen a jövőben a soft-skillek oktatása az állatorvos-képző intézmények akkreditációjához kritérium feltétellé válik.



Előadások listája