Tudományos Diákkör    
 
 
2023. TDK
2022. TDK
2021. TDK
2020. TDK
2019. TDK
2018. TDK
2017. TDK
2016. TDK
2015. OTDK
2015. TDK
2014. TDK
2013. TDK
2013. Támop
2013. OTKD
» 2012. TDK
Felhívás
Meghívó 2012.
Állatorvos szekció
Biológus szekció
Állatorvos zsűri
Biológus Zsűri
Díjak
Díjazottak
2012. Támop
2011. TDK
2010. TDK
2009. TDK
2009. OTDK
2008. TDK
2007. TDK
2006. TDK
2005. TDK
2004. TDK
2003. TDK
2002. TDK
Home » Archívum » 2012. TDK

2012. évi TDK konferencia

Közösségi média használata egy állatorvosi praxis marketingjében
Kertész Attila Mihály VI. évfolyam
BKF, SzIE, Állatorvos-tudományi Kar, Állat-egészségügyi Igazgatástani és Agrárgazdaságtani Tanszék
Témavezetők: Dr. Papp-Váry Árpád, Dr. Ózsvári László

Absztrakt:

A közösségi média egyre nagyobb teret hódít életünk minden területén. A világ lakosságának közel egy hatoda, a magyarok 42%-a jelen van a legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi felületen, a Facebookon*. Az a vállalat, amely nem foglalkozik a közösségi média megjelenenítésével, az komoly hátrányba kerülhet versenytársaival szemben.

Kommunikációs, közgazdasági és állatorvosi párhuzamos tanulmányaim során az érdekelt, hogy egy speciális szolgáltató kisvállalkozói szektorban, az állatorvosi rendelők esetében milyen módszerekkel lehet hatékonyan használni marketing, PR és kommunikációs célokra a közösségi médiát.

A szakirodalom összefoglalása mellett a gyakorlatban is alkalmaztam a megszerzett információkat: egy budapesti állatorvosi rendelő, a Provet Állatorvosi Szakrendelő webes felületeit szerkesztettem egy évig. Az itt szerzett tapasztalatok alapján írtam a dolgozatot.

A dolgozatomban először a reklámkészítésről és az üzenetek célba juttatásáról foglalom össze az irodalmat és a tapasztalatokat, illetve bemutatom, hogyan lehet megfelelő hirdetéseket készíteni a Facebook adta lehetőségekkel. A fő célom egy naprakész állatorvosi üzleti oldal létrehozása volt Facebookon, ennek lépéseit mutatom be.

Egy éves munkám alatt Magyarország harmadik legtöbb lájkolóval (1130) rendelkező állatorvosi rendelője lett a Facebookon a Provet**. Mindvégig fontosnak tartottam, hogy az állatorvosi imázs legfontosabb értékeit: a hitelességet, a figyelmességet, a pontosságot és a személyes kapcsolat fontosságát a közösségi médiában is megjelenítsem, ugyanakkor elkerüljek minden romboló tevékenységet.

Választ kerestem arra is, hogy az állatorvosi rendelő jelenlegi ügyfelei milyen internetezési szokásokkal rendelkeznek. Kérdőívvel kérdeztem meg őket a legfontosabbnak ítélt kérdésekről, amiből megtudtuk, hogy érdemes foglalkozni az online felületekkel, hiszen az ügyfelek fele ismeri a honlapot, ahonnan csak egy kattintás a Facebook felület. A közösségi médiára hasznos figyelni, hiszen ilyen (web 2.0-s) honlapokon naponta átlagosan fél órát töltenek a rendelő ügyfelei.

*Forrás:http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/hungary letölve 2012. október 12.
**Forrás www.facebook.com/provetrendelo letöltve 2012. október 12.



Előadások listája