|
||||
Home
» Archívum
» 2012. TDK
2012. évi TDK konferenciaKertész Attila Mihály VI. évfolyam BKF, SzIE, Állatorvos-tudományi Kar, Állat-egészségügyi Igazgatástani és Agrárgazdaságtani Tanszék Témavezetők: Dr. Papp-Váry Árpád, Dr. Ózsvári László A közösségi média egyre nagyobb teret hódít életünk minden területén. A világ lakosságának közel egy hatoda, a magyarok 42%-a jelen van a legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi felületen, a Facebookon*. Az a vállalat, amely nem foglalkozik a közösségi média megjelenenítésével, az komoly hátrányba kerülhet versenytársaival szemben. Kommunikációs, közgazdasági és állatorvosi párhuzamos tanulmányaim során az érdekelt, hogy egy speciális szolgáltató kisvállalkozói szektorban, az állatorvosi rendelők esetében milyen módszerekkel lehet hatékonyan használni marketing, PR és kommunikációs célokra a közösségi médiát. A szakirodalom összefoglalása mellett a gyakorlatban is alkalmaztam a megszerzett információkat: egy budapesti állatorvosi rendelő, a Provet Állatorvosi Szakrendelő webes felületeit szerkesztettem egy évig. Az itt szerzett tapasztalatok alapján írtam a dolgozatot. A dolgozatomban először a reklámkészítésről és az üzenetek célba juttatásáról foglalom össze az irodalmat és a tapasztalatokat, illetve bemutatom, hogyan lehet megfelelő hirdetéseket készíteni a Facebook adta lehetőségekkel. A fő célom egy naprakész állatorvosi üzleti oldal létrehozása volt Facebookon, ennek lépéseit mutatom be. Egy éves munkám alatt Magyarország harmadik legtöbb lájkolóval (1130) rendelkező állatorvosi rendelője lett a Facebookon a Provet**. Mindvégig fontosnak tartottam, hogy az állatorvosi imázs legfontosabb értékeit: a hitelességet, a figyelmességet, a pontosságot és a személyes kapcsolat fontosságát a közösségi médiában is megjelenítsem, ugyanakkor elkerüljek minden romboló tevékenységet. Választ kerestem arra is, hogy az állatorvosi rendelő jelenlegi ügyfelei milyen internetezési szokásokkal rendelkeznek. Kérdőívvel kérdeztem meg őket a legfontosabbnak ítélt kérdésekről, amiből megtudtuk, hogy érdemes foglalkozni az online felületekkel, hiszen az ügyfelek fele ismeri a honlapot, ahonnan csak egy kattintás a Facebook felület. A közösségi médiára hasznos figyelni, hiszen ilyen (web 2.0-s) honlapokon naponta átlagosan fél órát töltenek a rendelő ügyfelei. *Forrás:http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/hungary letölve 2012. október 12. Előadások listája |