Tudományos Diákkör    
 
 
2024. TDK
2023. TDK
2022. TDK
2021. TDK
2020. TDK
2019. TDK
2018. TDK
2017. TDK
2016. TDK
2015. OTDK
2015. TDK
2014. TDK
» 2013. TDK
Felhívás
Meghívó 2013.
Szekciók
Zsűri
Díjak
Díjazottak
2013. Támop
2013. OTKD
2012. TDK
2012. Támop
2011. TDK
2010. TDK
2009. TDK
2009. OTDK
2008. TDK
2007. TDK
2006. TDK
2005. TDK
2004. TDK
2003. TDK
2002. TDK
Home » Archívum » 2013. TDK

2013. évi TDK konferencia

Az esetalapú oktatás különböző módszereinek összehasonlító értékelése
Pliskó Anna Martina V. évfolyam
SzIE, Állatorvos-tudományi Kar, Belgyógyászati Tanszék és Klinika
Témavezető: Dr. Balogh Márton

Absztrakt:

Az esetalapú oktatás az utóbbi években világszerte egyre nagyobb teret nyert az orvosi képzésben. A klinikai gondolkodásmód elsajátításának fontos elemévé vált, a hallgatók bizonyítottan nagyobb önbizalommal kezdik el pályafutásukat a diploma megszerzése után, ha részesültek ilyen képzésben.

Dolgozatom során az esetalapú oktatás öt különböző módszerét hasonlítottam össze. A vizsgálat céljai között szerepelt annak a meghatározása, hogy melyik módszer a leghatékonyabb és legkönnyebben kivitelezhető, illetve beilleszthető az oktatási modulba. Ennek érdekében diákok és oktatók véleményét is felmértük az egyes módszerekkel kapcsolatban.

A tesztelt esetbemutatási típusok egyike volt a papíralapú módszer, mely során több egymásra épülő lépcsőn keresztül juthattak el a diákok a végső diagnózis felállításához. Második módszerként az e-mail alapú esetbemutatást vizsgáltuk, a harmadik oktatási típus pedig egy HTML alapú virtuális beteg által demonstrált eset volt. A négyes számú módszer egy 3D-s szimuláció kapcsán modellezett betegbemutatás volt, végül, de nem utolsó sorban egy élő beteggel kialakított szerepjáték keretében esetbemutatást értékelhettek a hallgatók és az oktatók.

Azoknak a diákoknak, akik részt vettek a kutatásban egy előre elkészített online kérdőívet kellet kitölteniük az adott módszer alkalmazhatóságára, a rájuk gyakorolt érzelmi hatásokra és szakmai önbizalmuk, valamint klinikai döntéshozatali képességük fejlődésére vonatkozó kérdésekkel kapcsolatban. A résztvevő oktatók a VETED 2013 konferencián, Dublinban egy workshop keretein belül értékelhették a módszereket.

Dolgozatomban a hazai állatorvosi képzés fejlesztésének lehetőségeit, a magasabb szintű szakmai tudás elsajátításának és a klinikai döntéshozó képesség kialakításának lehetséges útvonalait igyekeztem feltérképezni. Az eredmények alapján megállapítható, hogy az egyes módszerek valósághűsége egyenes arányosságban áll a diákok szakmai önbizalmára gyakorolt hatással, azonban a bonyolultabb módszerek megvalósíthatósága több kérdést is felvetett az oktatók részéről.

Kulcsszavak: esetalapú oktatás, problémaalapú oktatás, orvosi képzés, virtuális beteg, szimuláció



Előadások listája